onsdag 8 maj 2013

Att välja målfärg.

En guldstjärna till dig som finner den röda tråden i vårt hem just nu (förutöver hampamattor då)




Hej!

Då var en arbetsdag kirrad igen. Och solen, kan knappt tro känslan när man går ut nu. Vågar man säga att sommaren har börjat?

Medan det kliar i mina fingrar att göra någon förändring försöker jag stilla min oro med andra saker. Slintade ändå in till K-rauta idag och köpte lite målfärg. Ifall att det skulle kännas att det är dags att ta itu med något imorgon. Ifall att. 

Tror alltid att jag har kört vilse när jag skall till K-Rauta i Vasa. Alltid. Dålig feng shui för det stället, eller så är det bara jag. Vet ej. Tur att vi har en passlig vän som jobbar där. Kompenserar det för mig iallafall. Målfärgen har förresten allt att göra med den röda tråden i dagens inlägg kan jag avslöja.

Men nu struntar vi att vara inomhus och går ut för att fånga dagens solstrålar. Och det fina med att måla är - att man kan måla utomhus medan solen gör sitt (om man inte målar väggar då, då blir det svårt). Sunshine for you!

7 kommentarer:

  1. Du är int den enda, jag brukar också ha lite svårt att hitt ti K-rauta.. hmm, undrar om du ska måla det som jag tror att du ska måla... Jag kommer och spanar in resultatet nästa vecka! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, skönt att hör! Kul, kom kom! Saknar våra regelbundna kaffestunder. Vi får skärp oss! :) Kram

      Radera
    2. jaa absolut, skärpning! Vi e ju båda så busy med att resa runt till alla nordens huvudstäder ;) (Helsingfors igår, Oslo imorgon, woopwoop!) ge Molly en kram från tant Emppo! vi hörs! kram

      Radera
  2. Hej fina Nina!

    Jaaa.. sommaren har börjat!! Jag väljer att se det så¨, det är ju helt fantastiskt. Och du, skulle ha behövt din hjälp idag med håruppsättning. Försökte härma lite men det var inte på långa vägar jämförbart med din snygga uppsättning ;)

    KRAAAAM Amanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Amanda, är helt övertygad om att du var ursnygg!! Stor kram!

      Radera
  3. Hej igen,
    får sluta hänga här före du tror att jag har fel i huvudet :) det kanske jag har men ville bara fråga ifall er röda tråd egentligen är turkos?
    Linnéa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, altså. Kvällens bästa Linnéa! Kan väl erkänna att jag är lite yr i huvudet ibland själv också. Synd att du inte bor närmare så vi kunde ta en kaffe på det. och jo.. turkost. Köpte målfärg till, i mint!

      Radera