tisdag 12 februari 2013

Att sakna strukturen, mitt i all kaos.

På hemmaplan är det inget vidare med balansen nu hörni. Råkade visst sälja vårt soffbord på Findit.fi och köpa en byrå via samma sida. Byrån har inte hittat sin plats och soffbordet har fungerat som extra förvaring med dess praktiska design. Med andra ord är det lite kaotiskt här nu. (Behöver mera förvaring, nu!)

I vardagsrummet är allt -som vanligt- upp och ner eftersom det inte känns rätt. (Kanske sambons mest fruktade ord i detta hus "det känns inte rätt" eller "det blev inte riiktigt som jag hade tänkt"). Ojoj, tur att kärleken finns liksom. Den får oss att göra mycket som man kanske själv inte vill - som att möblera, spika och skruva för att göra sin dam glad. Fniss. Tack älskling. Tack även för blommorna du alltid tar hem åt mig.




Inte nog med det, ett skrivbordsmodul eller helt enkelt ett större arbetsbord måste också in i vardagsrummet så snabbt som möjligt. Kommer att sälja den vi har.







Dessa var med andra ord kanske de sista harmoniska bilderna från oss nu på en stund. Med dessa yra ord inleder jag också ett nytt kapitel här på bloggen som känns aktuellt för mig: Rensa i röran.

 Enligt feng shui påverkar röran oss på så många fler plan än bara det yttre kaoset, och det kan jag ju absolut hålla med även från psykologisk synvinkel.



Feng shuin mukaan epäjärjestys kertoo paljon asukkaan elämästä. Itselläni tämä tuntuu valitettavasti ajankohtaiselta. Olohuoneen sohvapöytä on myyty (se toimi oivallisesti säilytystilana) Nyt siis tavarat hakevat uutta paikkaa ja olohuoneeseen on myös aika nopeasti saatava toimiva työpöytäratkaisu ja pienempi uusi olkkaripöytä -ovaali tai pyöreä). apua!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar