måndag 14 januari 2013

Teorin och livet går inte alltid hand i hand.






Teorin stämmer ju inte alltid överens med hur livet känns. Det finns ett rum för mig där jag faktiskt inte lever helt ut som jag lär, och det är sovrummet. För mig är det viktigare än något annat att vi alla skall sova bra i detta hem. Detta kan ju kännas ganska självklart. Men jag gick miste om den gåvan, att somna lätt alltså. Därför är sovrummet så neutralt som möjligt eftersom det känns bäst så helt enkelt. Inga störande faktorer får finnas och jag tänker inte på de fem elementen lika mycket, de finns nog alla där men inte lika balanserat som i andra rum. Jag tänker endast: mjukt, svalt och neutralt. Här är det vitt, beige och grått som skapar den inbjudande känsla som jag vill ha. Lite för gulligt för min smak egentligen, men det funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar