måndag 20 maj 2013

Förmågan att drömma sig bort.



Slänger upp en bild som verkligen känns så jag just nu. På alla sätt och vis. Sovrummet är för övrigt en katastrof men mitt i all kaos fann jag lite glädje under gårdagen och en känsla som kanske behöver förverkligas.


Beachhouse, stråhatt, snäckskal och sand som klibbas fast mellan tårna.
skvalpande vatten, gassande sol och milda turkosa toner som 
suddas ut av vita tunna fladdrande material.

Men ändå bara vårt sovrum.

Vilken känsla vill du uppnå i dina inredningsprojekt just nu? 

8 kommentarer:

  1. Kika in hos mig vetja..;-)

    KRAM & trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. Just nu skulle jag gärna vilja göra något åt den gemensamma balkongen som finns här i huset. Göra den lite trevligare. Å så borde jag tvätta fönster och byta gardiner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det där med att tvätta fönster.. Känner lite likadant!

      Kanske du får någon idé till balkongen från gårdagens inlägg :)

      Kram

      Radera
  3. Den känslan skulle jag kunna skriva under på också. Så härligt det lät!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör så gott att låta tankarna segla iväg ibland!

      Önskar dig en solig dag! Kram

      Radera
  4. Oj, det låter som ett av mina favvomärken, Lexington. Länge hade jag en Lexington-beachhouse inramat. Den tavlan var min mentala get-away.
    Du beskrev den tavlan just. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linneá! Vad hääärligt med en sådan tavla! Kan hända att du just la igång ett litet craving i mig.
      Måste få en beachhouse tavla... Är själv ganska dålig på detta med att hänga upp något på väggarna.
      Är lite krantto helt enkelt.

      Ha en solig dag, och kul med fria konstskolan! Kämpa på!

      Kram

      Radera