måndag 15 april 2013

En förmiddag bland aveoniter och företagare.

Denna förmiddag deltog jag i ett seminarium ordnat av Aveo som satsar allt på att riva barriärer mellan olika företag och brancher för att satsa på arbetsplatsvälmående. Förmiddagen handlade om allt som intresserar mig i ett nötskal. Välmående, omgivningar och action. Action do speak louder than words. oh yes.

Tämä aamu toi tullessan hieman erilaisen työpäivän. Suuntasin Aveon seminaariin. Työpaikkahyvinvointi ja ympäristö olivat ne asiat jota minua kiinnosti kovasti. Erilaisten alan ihmisiltä saa aina erilaisia ajatuksia jota voi käyttää omassa työssä. 



Efter sådana tillställningar kan det vara ganska svårt att varva ner om man heter Nina. Vill liksom göra allt nu. Helst igår.

Nyt ajatukset kasaan ja suunnittelemaan seuraavaa projektia. 



Men, jag är väl uppvärmd för mitt nästa projekt nu. Att planera ett välkomnande och gott första intryck åt ett företag. Ni minns väl att dom första 7,5 sekunderna är avgörande när det gäller att skapa ett gott intryck? För mig blir detta en enorm utmaning - utsidan går inte att jobba med och den drar ner intrycket rejält. Insidan är det som behöver boostas med andra ord.

För att skapa ett gott första intryck är det värt att satsa lite extra på omgivningen innanför och utanför dörren. Oberoende om det gäller ett  företag eller ett hem. Make it count. Enligt feng shui sätter entrén ribban för företaget/hemmet och ger en värdig känsla åt besökare, kunder och personal och det sägs många gånger vara en av de viktigaste delarna att jobba med. Första intrycket rotar sig någonstans långt inom oss och det är nästan omöjligt att vända på en negativ inställning.

För mig är mitt koncept klart: Små justeringar leder till stora förändringar. Även denna gång.

Aamupäivän boostaus yritysmaailmassa antoi sopivasti inspiraatiota alkaa suunnittelemaan yhdelle yritykselle sisääntuloa. Ensimmäiset sekunnit ovat ratkaisevia. Minkälaisen kuvan huoleton, epäjärjestelmällinen sisääntulo antaa yrityksestä asiakkaille? Ne ensimmäiset sekunnit voivat olla ratkaisevia kun potentiaalinen asiakas esim. lähtee tekemään ostopäätöstä. Ratkaisu tähän ongelmaan ei tarvi olla maata mullistava - oikeat värit, kasvit, järjestys ja hyvä valaistus - niillä pääse jo pitkälle.

So long!



2 kommentarer:

  1. Kikar in och säger hej.
    Ska bli skoj att ses på Bloggdagen i maj :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marlene,
      så roligt. Ser fram emor en inspirationsfylld dag!

      Radera