tisdag 8 januari 2013

Allt har en orsak.

Det finns en orsak till allt, det är min tro. En orsak till varför jag själv inte syns här till exempel, är att det inte finns så mycket nytt att visa. Mitt hem ändras så mycket mera än mitt yttre. Fniss.

Till 99% lite för bekväm.
 50% second hand.
 99.99% en boll på huvudet.
Så klart.


Ni vet hur man blir blind för sitt eget hem ibland? Lösningarna finns där, men dom är svåra att ta tag i och man väljer de självklara alternativen. Som utomstående är det lättare att vara kreativ och tänka utanför ramarna. Detta gäller även oss själva. Alltså är morgondagens utmaning för mig: obekväma kläder, ner med håret och FÄRG, (sov bättre och se piggare ut).

Ni vet väl att färgerna och formerna på kläderna påverkar oss lika mycket som omgivningen? Om du vaknar trött en dag, välj en tröja med lite krut i. Rött kanske? Jag tänker ofta såhär: Om man är trött och kraftlös måste det balanseras, och detta gör man enkelt med extra färg i kläderna. Om man däremot är väldigt energisk i sig själv balanserar man det med lite mera neutrala kläder och endast en liten färgklick räcker. Beroende på situationen då, förstås. Bara att stiga ut ur sin comfortzone är en förändring och en förändring leder alltid till utveckling om du så vill. 

En vis kvinna sa en gång: "utan mitt läppstift känner jag mig naken, rädd, exposed..." Lite så känns det nu faktiskt. 

Ha en färggrann tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar