lördag 29 december 2012

Fokus.

Inredning har varit i fokus på bloggen hittills och det är dags att korka nästa kapitel som vi redan har snusat lite på. Feng shui öppnar många möjligheter för den som är redo att jobba med sig själv genom sitt hem. Jag vågar påstå att nästan alla av oss har delar av livet som man vill förändra, förbättra eller bara "vädra lite". Man har kanske mål med sin hälsa, familj, träning, tro, relation eller sig själv. Det finns säkert drömmar, önskningar och planer inom alla områden. Smaka på denna mening en gång till:

Du kan jobba med dig själv och utveckla dig själv, genom ditt hem. 

Okey.

Detta är denhär delen som många feng shui-pocket-versioner förvränger till något flummigt, svårbegripligt och nästan lite skrämmande att förstå. (Man blir inte rik av att köpa guldfiskar och ställa dem i sitt kök, nej.)

Det är många saker som samspelar när man tar tag i sitt liv med fokus på förbättring. Vi inleder ämnet med en liten story.

De personer som är framgångsrika (fri tolkning) har många gånger skrivit ner det på
en skruttig lapp och lagt det i sin plånbok.
Det är förstås inte lappen i sig själv som gör att personen i första hand
-omedvetet- börjar jobba för att uppnå detta mål. 
Utan det är känslan och drömmen som lappen symboliserar som gör oss aktiva.
De flesta öppnar sin plånbok varje dag,
man kanske inte ser lappen varje dag,
men åtminstone någon gång i veckan.
Detta räcker för att målet ska dyka upp i vårt medvetande
och för att man ska bli påmind om att aktivt jobba för att uppnå det.



För att få till en förändring i livet är det alltid dina egna tankar du måste utgå från. 
Idag frågar jag mig själv: Fokuserar jag mig på rätt sak? Omges jag av personer som hjälper mig mot rätt riktning? Har jag överhuvudtaget kontroll över mina egna tankar? 

Hur man knyter ihop detta med en inredning? Det tar vi imorgon så ni inte svimmar av överbelastning såhär på en lördag.

Hur jag kom in på feng shui går det att läsa mera om Här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar