tisdag 4 december 2012

Feng shui, what?

Att stiga in i ett rum som direkt känns rätt fastän det inte alls motsvarar ens personliga smak eller stil är feng shui som bäst. Om man börjar bryta ner en sådan inredning i bitar, för att se vad det är som får en att känna så, kan man märka att det råder balans mellan färger, former och material. Feng shui handlar inte bara om inredningen i sig själv, utan lika mycket om den känslan som en harmonisk inredning skapar. Det handlar om att det yttre kompletterar allt det som pågår i ens inre.


Plaza interiör 07/2012
Genom att bli feng shui konsult lär jag mig att känna efter vad det är som fattas från ett rum för att det ska vara i balans, precis som en kock lär sig att känna igen smaker i en maträtt. Det handlar om att använda alla sina sinnen för att skapa en omgivning som man mår bra i och som, förstås, ser bra ut.


Det fina med feng shui är att ju mera man lär sig desto mera mening och värde får ens hem och saker. Man uppskattar det man har och lika viktigt blir det även att göra sig av med sådant som tar energi från en.


Jag har märkt att det egentligen inte finns något kort och enkelt sätt att förklara vad feng shui är, därför väljer jag att dela med mig av vad jag kan. Hoppas ni vill följa med!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar