fredag 13 september 2013

En liten bit höst.

Tända ljus, värmande trä och en rykande kopp med te känns fint för öga och hjärta just nu. Det är något speciellt med sådana här kalla morgontimmar. När luften är riktig kall men solstrålarna envisas fram och ritar mönster på vårt köksbord. Höst är absolut min årstid med alla jordnära nyanser som kramar om hemmet och ger värme. Att det känns mera okey att stanna hemma på kvällen och göra ingenting är även ett stort plus för mig, som gärna vill köra så det ryker. Bara andas. Bara vara. 

Jord och eld är de viktigaste elementen att plocka in i hemmet just nu för att kompensera det som årstiden för med sig där ute. 



Önskar er en riktigt glad fredag, rosen är till dig!


3 kommentarer:

  1. Håller med..underbart!!

    Önskar dig en toppenhelg med de dina
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Genom bloggandet har jag lärt mig mer och mer att tycka om hösten. Faktiskt. Kanske ser jag mera de små njutningsfulla detaljerna och stunderna.

    Ha en härlig fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Så länge löven sitter kvar på träden och solen fortfarande skiner då kan jag hålla med om att hösten kan vara trevlig. Det är sen när det kala, karga, mörka kommer som jag tycker det är jobbigt.

    Önskar dig en trevlig fredag!
    Kram Linda


    Ps Kika in på min blogg och kolla stolarna jag fyndat på auktion. Tror att du gillar dom. ;0)

    SvaraRadera