torsdag 15 augusti 2013

Att inreda ett helt hus.

Att inreda ett helt hus ger mig kalla kårar ibland när jag tänker på vår flytt! Missförstå mig rätt nu, jag älskar att skapa balans genom inredning och jag vet precis hur bra jag och min familj mår av det. Och när jag jobbar som konsult finns det inget bättre än att just då, få finnas där, för att hjälpa till att skapa balans för någon annans välmående.

Men, detta med att köpa saker känns rätt så knepigt ibland. Omgiven av allt fint som finns, faller man lätt för habegäret (eller nja, det beror ju på självdisciplin egentligen, hih). För mig personligen funkar det bäst genom att hitta balansen mellan att använda på nytt, förvandla och köpa nytt så att det i slutändan blir en lagom balans och lagom personligt.

Vi kommer fortsättningsvis att satsa på blandningen mellan nytt och gammalt. Jag skall få en egen verkstad på övre våningen (!) där slitna stackars möbelälsklingar skall förvandlas till små guldkorn som skall få förgylla vårt liv och vår vardag. Jag ser mig där, med Molly, yrandes omkring, och älsklingen som suckar och flinar retsamt över min energi när jag får göra det jag så mycket tycker om. Plocka, pyssla, fixa och trixa. I ett rum där kaosen får ta över helt enkelt.

När det sedan är tid att skaffa något nytt. Då blir det kanske något i stil med collaget, med svarta detaljer som stramar åt helheten och dämpar flowet bland allt det ljusa. Ljusa träslag, naturmaterial, mjuka former, och en hel del grönt. 


Produktbilder lånade (från vänster) : Pia Lampanmattan (kolla även här för att beställa jute mattor från .fi), krukan (älskar layout på den nätbutiken!!!) och pallen.

1 kommentar:

  1. Det är ju så roligt att inreda ett helt nytt hem. Vilken lyx att få hjälpa andra att göra det också och liksom stilla behovet lite.

    Kram Lena

    SvaraRadera