fredag 5 juli 2013

Före och efter hos Linda.

Mysiga Linda med bloggen hem och trevligheter har tillämpat feng shui tänket på sitt hem och jag fick lov att låna lite bilder till bloggen. Hur kul som helst tycker jag. Tack snälla fina!!

Att jag skulle trivas i Lindas hem är ingen hemlighet. Kolla bara in valet av lampa och tavlor. Samma hittar ni ju hemma hos oss! Med svart och vitt som bas är det enkelt att börja jobba in de fattande elementen i hemmet, utan att förlora den personliga stilen.




Linda började jobba in varma detaljer i sin svart vita inredning så att övergången mellan golv och resterande inredning skulle bli mera varsamt och därmed mera harmonisk. Bara genom några utvalda föremål har hon lyckats få känslan i rummet att bli varmare och mera balanserat enligt feng shui.


Ni ser hur detaljerna i korg och lyktor samspelar med golv och ger en genomtänkt helhetskänsla. När man har ett element i sitt hem som inte är helt nöjd med blir det lätt att man försöker "arbeta ut" elementet med resten av inredningen. Detta kan ibland ha motsatt effekt. På första bilden ser ni att golvet sticker ut från inredningen. På andra bilden har Linda plockat in precis rätt färg i små detaljer till inredningen. Hon har dessutom valt runda feminina former för att mjuka upp känslan ytterligare. Kopparfärg och guldfärg fungerar även utmärkt för att jorda känslan om man inte gillar jordiga färger. 


Dessutom har hon öst på med vackra gröna växter och samlat vackra saker i små samlingar i fönstret. Såå fint att jag trillar av stolen här hos svärföräldrarna.

Med hjälp av Lindas bilder här ovan vill jag inspirera er alla att med SMÅ medel göra STORA förändringar i ert hem! Det behöver inte alls vara krångligt, invecklat eller dyrt. Tack gulliga Linda för att jag fick låna ditt hem hit till bloggen.

Nedan följer ett litet collage med produkter från Ellos som kan fungera bra som förlängning till ett svart-vitt hem eller varför inte till barnrummet för en varmare känsla! Kudden med igelkott? Jo tack, jag smälter. (40*40 cm och priset? under 10 - lappen.)






Nu önskar jag er en härlig helg! Ses vi på loppisrace imorgon? 
Läs mera om det här och besök Lindas blogg här.

6 kommentarer:

  1. Jag har helt missat Ellos. Trodde att det var bara kläder och där verkar finnas vaikka mitä. Skall ta en titt på deras sidor.
    Trevlig helg.
    Linnéa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Kolla absolut in Ellos sidor!

      En massa roligheter!

      Kram, ha en fin helg!

      Radera
  2. Vad kul att du gillar det jag har gjort. Jag har dig att tacka för att du fick in mig på rätt "tänk". Köket som också har fått upp lite trä och korg på bänkar och hyllan som också har vit, svart och trä är också din förtjänst. Hemmet känns redan trevligare och mer helt.

    Puss och kram och åter igen ett stort TACK!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Mmm, Lindas hem är jättesnyggt!

    Jag har också lärt mig en hel den feng shui tack vara dig. Och jag är en bit på väg tror jag. Du förklarar så bra.

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Lena!

      Vad glad jag blir!

      Ha en fin helg, kram

      Radera