torsdag 13 juni 2013

Inspiration i lantlig stil.

Tjoo mina vänner!

Har ni det bra? Vasa visar sin dystra sida idag och jag tror minsann det blir en regnskur snart. Jag sitter hemma idag och planerar inför hösten. Har känt mig lite sjuk och trött de senaste dagarna och det påverkar onekligen energinivån! Hej där kaffe koppen...

Idag blir det hursomhelst inspiration för er som gillar den lantliga stilen! Själv så älskar jag att vila ögonen på den stilen. Vissa stilar, och vissa hem, har bara den effekten oavsett om det är min stil eller ej. Känslan i dessa hem är oftast att man tagit sig tid att skapa ett hem (Ni märker kanske att jag undviker ordet inreda, och det är helt medvetet). Ni vet hur annorlunda mat smakar som är tillagd med  lite extra omtanke och kärlek, detsamma gäller hem tänker jag ofta. Man respekterar hemmet som det är och lyfter fram de bästa sidorna. Kolla bara in fönstren i detta hem. Hur fint... Känslan är välbalanserad och harmonisk. Bilderna kommer från Lantliv och hemmet tillhör stylisten Anna Truelsen. Enjoy!  

Tavlorna balanserar upp skåpet på vänstra sidan.

De svarta detaljerna bromsar flowet, likaså lampan i taket.

De jordnära detaljerna jordar känslan och skapar värme.
Den öppna dörren skapar nyfikenhet och enligt fenh shui lockar den även in energi. Och det behöver vi ju, eller hur.

Tämän päivän inspiraatio on teille jotka haaveilette maalaisunelmasta! Itse en voi sanoa että tyyli olisi täysin meidänlainen, mutta jotenkin se aina inspiroi minua kovasti ja toteus tuntuu yleensä hyvinkin harmooniselta ja luonnolliselta. Ja sellaisessa kodissa minä viihtyisin pidemmänkin aikaa!

Mustat yksityiskohdat tässä kodissa tekevät kodista mielenkiintoisen. Ja liiallista valkoisuutta ollaan nähty jo liikaa, kauan. Luonnollinen puunväri tuo kodikkaan tunnelman ja lisää juuri sen verran lämpöä sisustukseen kuin tällä hetkellä tarvitsemme kesäkoteihimme. Vihreys on tärkeä lisää koteihin jossa ei käytetä värejä! Ja katsokaa noita ikkunoita... i-h-a-n-a-t. Tällaisien kuvien jälkeen moderni kivitalon haaveilu tuntuu hyvinkin kaukaiselta.... 

3 kommentarer:

  1. Följer hennes blogg och gillar hennes hem och det hon stylar!

    Kul att få det kommenterat på ditt vis också. Som sagt, jag lär mig varje gång ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, underbara foton tar hon. Där kan man gott drömma bort sig en stund.
      Tack fina Lena för dina kommentarer. Finner alltid lite mera motivation
      efter dina peppande ord, så tack!

      Kram, Nina

      Radera
  2. Sååå fint!
    Gillar hennes hem jättemycket..:-)

    Må så gott fina du
    KRAM

    SvaraRadera