onsdag 24 april 2013

Lätt om hjärtat.

Mitt hjärta är nu lätt som en fjäder och det är dags för mig att avsluta min dag här på mitt hemmakontor. Jag har bokstavligen rensat i röran. Bland mina tankar och mina pappershögar! Feng shui som bäst. Inget som tar extra energi av en och inget som trycker ner ens humör. Mycket basic stuff som vi glömmer bort i vardagens virvel. Rensa mina vänner, rensa. Bort med ALLT som tar energi från oss oberoende om det är en möbel eller tanke eller skräp. Ut med det. Jag tassar nu ut med vårskorna på fötterna för att luncha med en god vän. 


Feng shui parhaimmillaan tarkoittaa sitä että ei ole mitään mikä painaa mieltä. Aika harvinaista herkkua nykyään kuin kaikilla on kiire, kiire, kiire. Tänään koin kuitenkin sellaisen hetken järjestettyäni ajatukseni ja paperityöt. 

4 kommentarer:

  1. Älskar att rensa! Sån märklig befrielse på nåt sätt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena,
      älskar att rensa jag med, bara man gör det dom rätta tidpunkterna - utan stress!

      Radera
  2. Tack för uppmaningen! Jag behöver bli påmind om att rensa med jämna mellanrum, jag har ju en benägenhet att samla på mig saker... ;) (du såg ju hur mitt köksbord ser ut just nu hahah!) gillar nagellacket! vad heter färgen? röda nagellack är ju min passion. Combat ikväll? (jaaa!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Empps! Va kul, hoppas du finner inspirationen att rensa :) Kaos i livet.. kaos i hemmet! Vi får skyll på ditt jobb mao :)

      Nr. 2 från Mavala "Madrid" Rekommenderar- a good one! Kmr bara herren i huset e hemma! wuup!

      Radera