söndag 17 mars 2013

Tips och inspiration!

Denna fina soliga söndag föreslår jag att ni avslutar med att läsa om ett hem som  blivit inrett med feng shui som ledord. Bilden är lånad från sköna hems sidor. Får ni inte bara en härlig känsla av att se på bilden nedan? fastän där finns väldigt många prylar och färger känns det harmoniskt och fridfullt. 

Inredningar  där man tydligt kan se livets gång får mig att slita i mina lockar och stirra tomt ut i intet och bara drömma. Gammalt och nytt, billigt och dyrt, småfult och dundersnyggt. Allt tillsammans, heelt, alltså heeelt, underbart. 

Våga låta livets spår synas i era hem är mitt tips till er idag.
Det är heelt fantastiskt att sterila hem i endast vitt, vitt, vitt börjar kännas omoderna.
Ja, vi går åt det hållet som jag alltid har velat och det gör att jag myser lite extra idag.



Tekoppen i handen? myskläderna på? ett klick vidare hit.

På Sköna hems sidor finner ni även Jannice Wistrand som bloggar om feng shui och harmoniska och eleganta inredningar. Henne kommer jag förhoppningsvis att träffa i Stockholm under vårens gång!
Att ha gått samma skola, Nordic School of feng shui, och dessutom ha haft samma fina inspirerande lärare, Susanna Utbult, är ju bara något som jag kan vara otroligt tacksam och lycklig över. Mera om hur jag fann att feng shui är just min grej kommer jag småningom att berätta mera om.



Tämä ihanan aurinkoisen sunnuntain haluan päättää näyttämällä teille
kodin joka on sisustettu feng shui periaatteella.
Toivottavasti se inspiroi teitä, niin kuin minua. Pian kerron lisää miten päädyin Göteborgiin opiskelemaan sisustusta ja feng shuita psykologian ohella.

Lisää kuvia yllä olevasta kodista löydät täältä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar