måndag 11 mars 2013

Ny vecka, nytt hem.

 
Ny vecka inleds med en bild från ett nytt hem. Hurra tänker ni nu som fått se alltför mycket av vårt hem på sistone.
 
 


 
Tack till min fina vän som låter mig klampa in hos dem en söndagförmiddag med kameran i högsta hugg.
 
Tvåsamhet har jag nämnt förut i denna blogg. Speciellt viktigt är det i sovrummet. Två likadana sängbord och två lampor vid sidan om sängen knyter ihop sovrummet och skvallrar inte bara om yttre balans, utan även om balans i förhållandet. I denna bild ser vi tre detaljer från vattenelementet som knyter ihop hela inredningen. Svarta sängborden och ramen på tavlan. Well done min vän!
 
Svart och vitt har varit ledtrådet i detta hem så länge jag minns! Feng shui inspirerat har hon nu börjat plocka in jordelementet genom trämaterial och en massa grönska! Jag suckar och vrider i mina lockar, jag kunde bo här. Vill ni se mera? Jag vill se mera! Tur att det är ny vecka och många fina dagar att fylla med många nya fina bilder.
 
Ha en färggrann måndag kära ni!
 
 
Ihana ystäväni ihana koti. Mustat yksityiskohdat kuuluvat vesielementtiin ja sitovat yhteen sisustuksen täydellisesti tässä kuvassa. Tasapainoinen sisustus makuuhuoneessa kaipaa juuri näin kaksi samanlaista yöpöytää, kaksi lamppua sängyn sivuilla sekä taulun joka sitoo kaikki elementit yhteen. Hienoa ystäväni.
 
Mustavalkoinen sisustus on saanut inspiraatiota feng shuista ja maaelementti sekä puuelementti on lisätty sisustukseen hiljattain. Haluatko nähdä lisää? Minä haluan, ja pian!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar