torsdag 7 februari 2013

Nästan där nu!

Nej hörni vad skönt det är att vara -nästan- frisk igen. Känner att energin och inspirationen återkommer sakta men säkert. Någonstans i feberfrossan bestämde jag ju mig då för att byta bloggnamn. Jag hann även fundera på att köpa ett hus( ja, vilket hus som helst med flera kvadrat nästan), jag startade upp ett företag för ca. 799:e gången i mitt huvud, köpte ny köksmatta (nå, tänkte på det), jag vaknade svettig av att tänka på färger och former och balans, googlade på soffbord och planerade mitt slutarbete. Gott Gott.



Däremellan har jag testat canons EF 50 mm 1:1.8 objektiv som denna kreativa typ har hjälpt mig finna. Obs obs, han är inte ansvarig för den varierande bildkvalitet jag bjuder på här, fniss - det är bara jag och min envishet och otillräckliga kunskap.

Jag sänder idag en extra stor kram till alla andra som jag vet att ligger sjuka där hemma ännu! När vardagen rullar på och man har fullt upp glömmer man så lätt vad som är det viktigaste. Hälsan, hälsan. Jag har nu blivit påmind och det tackar jag för - men nu vill jag ha tillbaka balansen i livet. Jag säger då bara.. a little bit of balance is always good.


Lopultakin voima ja inspiraatio palautuvat sairastamisen jälkeen. Kotona olleessani olen testaillut canonin EF 50 mm 1:1.8 objektiivia ja tykkäilen kovastikin. Pyydänkin samalla anteeksi vaihtelevista kuvista - haluan enemmän kuin mihin osaaminen riittää, mutta otan haasteen vastaan ja pyrin parempaan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar