söndag 20 januari 2013

Söndagsbilden som säger allt och lite till.

Den uppmärksamme har troligen märkt att vårt hem inte passar under rubriker som färggrannt, sprudlande eller energiskt. Har jag sagt någon gång att det finns en orsak till allt? Fniss.





Här är orsaken. På bilden. En ytterst trevlig orsak till avsaknad av färg. Ja, det bästa som kan tänkas faktiskt. (Visst är det härligt att man alltid, alltid, alltid har rätt att tycka så om sitt eget barn!)

I feng shui strävar man ju som känt till balans. Balans mellan färger och former. Men även till balans mellan livet och hemmet. I vårt fall blev detta ganska tydligt nu när man kan se tillbaka i livet med facit i handen och konstaterar att nästan alla färger försvann från vårt hem för snart två år sedan. Det kom något så energiskt, sprudlande och färggrannt som gav all livsglädje och energi till vårt hem på en gång att jag automatiskt plockade undan alla färger.  PANG, så var allt borta. Den dagen jag plockade undan allt gjorde jag det för att det kändes så. Då hade jag ingen aning om vad feng shui eller balans i hemmet handlade om.

När man är med om en stor förändring i livet är det naturligt att en förändring kan behövas där hemma likaså för att uppehålla balansen. Detta är i sådana fall som man ska lita på sin magkänsla, vi har det alla inom oss. 

Imorgon sker igen en stor förändring för oss alla hos oss då vi inleder dagisskolning. Min magkänsla säger att det blir bra, men den varnar mig även och viskar att det kan behövas en liten förändring för att vi alla ska hitta balansen i vardagen igen. Men vad det är för förändring, det vet nog ingen ännu idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar