lördag 15 december 2012

Ladda med energi!

Ni vet dom dagarna när man känner sig helt tomma på energi. En sådan dag känns nästan omöjlig att vända till en bra dag och man vet egentligen inte varifrån den känslan kommer. När ett rum inte är i balans kan känslan i rummet bli den samma som vi har dom dagarna, livlöst och tomt. Har ni något rum som ni känner att det fattas något från? Ibland är det svårt att sätta fingret på vad det är som fattas.




Idag vill jag visa hur man höjer energin i ett rum, mera specifikt, i ett hörn. När man jobbar med att skapa ett balanserat rum måste man beakta alla delar av hemmet och hörnen glöms ofta bort. Hörnen av rum är även sådana ställen där energin ofta stannar upp eftersom det är så vasst. Därför föredrar man även ofta runda och mjuka former i feng shuin.




Genom att sätta in ett motiv som har en lyftande effekt lyfts energin i rummet direkt. Blicken dras uppåt och känslan i rummet höjs direkt. I mitt fall har jag även jobbat med symbolik, trollsländan har alltid varit magisk i mina ögon och därför blev effekten extra stark för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar